Modul-System

INDRETNINGSSYSTEMER TIL SERVICEBILER

MODUL-SYSTEM

Vi kan lave din tomme varevogn om til en fuldt funktionsdygtig servicebil ved hjælp af vores modulære indretningsløsninger og hyldesystemer. Vi tilbyder en komplet service til opbygning af din varebil, som ud over uundværlige indretningssystemer kan inkludere modulopbyggede gulve samt beklædninger, elektriske systemer, tilbehør, grafik og dekoration.

Vi tilpasser indretningsløsninger til en bred vifte af varebiler og erhvervskøretøjer, herunder lette erhvervskøretøjer, multi-vogntog og firhjulstrækkere. Uanset hvilken branche du arbejder inden for, eller hvad du transporterer, kan vi tilbyde et indretningssystem, der passer til din virksomhed, hvad enten der er tale om en enkelt varebil eller en hel vognpark.

 

FORDELE

  • Modulopbyggede indretninger med hurtig montering.
  • Vores letvægtssystemer giver øget lastevne eller et lavere brændstofforbrug.
  • Beskytter miljøet: lavere brændstofomkostninger og en lavere CO2-udledning
  • Større fleksibilitet i din daglige drift med skræddersyede opbevaringsløsninger.
  • Udvidet funktionalitet takket være tilbehør, så du får en mere effektiv arbejdsplads.
  • Robust, slidstærk og kollisionssikker opbygning og indretning af dit køretøj.
  • Ingen indgribende montage af indretning for at beskytte bilens restværdi.

Skræddersyet som standard

GÅ TIL PRODUKTER »

Vores indretningsløsninger til varevogne er baseret på moduler og er derfor ekstremt fleksible. Du kan lave en helt skræddersyet løsning baseret på standardprodukter, og den unikke, patenterede T-not fungerer som grænseflade mellem modulerne.

LÆS MERE

Alle produkter er konstrueret til at kunne tåle de kræfter, som de udsættes for i et køretøj i bevægelse, hvilket almindeligvis indebærer en sikkerhedsfaktor på 3 sammenlignet med et stillestående køretøj.

Vores produkter er grundigt testede med hensyn til belastningsevne og kollisionsstyrke og overholder den europæiske TÜV-standard. Produkternes dimensioner og materialer er valgt med henblik på at maksimere belastningsevnen, samtidig med at de overholder kravene om lavt brændstofforbrug og miljøpåvirkning.

 

LÆS MINDRE

Let og robust

GÅ TIL PRODUKTER »

Modul-System har stor erfaring i at fremstille lette indretningssystemer i stål. Vi var de første i branchen til at bruge højstyrkestål (HSS) og senere ultra-højstyrkestål (UHSS) til vores produkter. Ved at anvende dette højteknologiske materiale er det blevet muligt at reducere vægten af vores produkter endnu mere, samtidig med at løsningerne forbliver ekstremt robuste og kollisionssikre.

Når indretningssystemet vejer mindre, giver det mange fordele, herunder øget belastningsevne, lavere brændstofforbrug og mindre udledning.

LÆS MERE

UHSS - DET OPTIMALE MATERIALE TIL BILINDRETNING

GÅ TIL PRODUKTER »

Når der tales om stål tænkes der ofte på traditionelt stål. Idag findes der dog betydelig flere avancerede ståltype tilgængelige. Hvilket stål som er mest optimalt afhænger af i hvilken forbindelse produktet skal anvendes og hvilken egenskaber det skal have.

Modul-Systems ultrahøjstyrke stål er fire gange så stærkt som traditionelt stål. Den ekstreme styrke muliggør konstruktioner i væsentlig tyndere plade, hvilket giver lettere produkter.

LÆS MINDRE

UHSS - DET OPTIMALE MATERIALE TIL BILINDRETNING

GÅ TIL PRODUKTER »

Når der tales om stål tænkes der ofte på traditionelt stål. Idag findes der dog betydelig flere avancerede ståltype tilgængelige. Hvilket stål som er mest optimalt afhænger af i hvilken forbindelse produktet skal anvendes og hvilken egenskaber det skal have.

Modul-Systems ultrahøjstyrke stål er fire gange så stærkt som traditionelt stål. Den ekstreme styrke muliggør konstruktioner i væsentlig tyndere plade, hvilket giver lettere produkter.

LÆS MERE

Men at anvende ultra-højstyrkestål er ikke så nemt, som det måske lyder. For at opnå en god stivhed med tyndere stål, er det almindeligvis nødvendigt at ændre formen.

Eksempelvis har Modul-System-hylderne en rullet kant, der modvirker bøjning. Dette patentanmeldte design gør, at det er muligt at reducere vægten med op til 40 % sammenlignet med en tilsvarende hylde i blødt stål.

 

Sammenligning af materialer

Har du problemer med nyttelasten? Overvejer du at skifte til et andet materiale for at reducere indretningssystemets vægt? Hvis det er tilfældet, skal du måske genoverveje det.

Vi har lavet en direkte sammenligning mellem vægten af den nuværende Modul-System-indretning og vægten af tilsvarende moduler, hvis de blev fremstillet i et andet materiale. Det forudsatte, at belastningsevnen var den samme.

Konklusionen var, at systemet ville veje nogenlunde det samme, hvis det blev fremstillet i aluminium, og ville blive væsentligt tungere, hvis det blev fremstillet i et plast-/kompositmateriale eller i blødt stål.

 

  Aluminium Blødt stål HSS UHSS
Densitet  2.7 kg/dm3 7.8 kg/dm3 7.8 kg/dm3  7.8 kg/dm3
Styrke 70-150 MPa 200 MPa 350-500 MPa 700 -1100 MPa
Elasticitetsmodul  70 GPa  210 GPa 210 GPa 210 GPa
         
Relativ densitet 1 3 3 3
Relativ styrke 1 1,5-2 3-4 4-6
Relativ elasticitetsmodul 1 3 3 3
Relativ slagfasthed 1 2 2,5 3

 

Alt stål, uanset styrke, har samme densitet og elasticitetsmodul. Det betyder, at uanset hvilken stålkvalitet der anvendes, vejer produkter med samme størrelse og form lige meget og bøjer lige meget, når de belastes. Forskellen på dem er deres styrke, idet ultra-højstyrkestål kan klare op til 6 gange mere belastning end et tilsvarende produkt i aluminium.

 

LÆS MINDRE

Øg nyttelasten, eller reducer omkostningerne

GÅ TIL PRODUKTER »

Øget nyttelast og en solid løsning. Dette er to faktorer, som vores kunder ofte nævner, når de snakker om deres overordnede forventninger til en opbygning. Modul-Systems indretningsløsninger er fremstillet af ultra-højstyrkestål, hvilket gør dem både lette og robuste. At reducere den samlede vægt i forbindelse med vores køretøjsopbygninger er altafgørende for os. Hvis du vil vide hvorfor, skal du læse videre.

LÆS MERE

Til dig der vil øge omsætningen


Antal køretøjer i flåden: 400 st
Potentiel omsætningsforøgelse: 22 millioner kroner pr. år

Virksomheder der ønsker at øge deres omsætning, må fokusere på værdiskabende aktiviteter. Rejser for at hente materialer og udstyr, hører ikke til denne kategori. Med en sænket vægt på indretningen, kan du laste mere ind i bilen og rejsetiden der frigøres kan i stedet omdannes til tid der kan faktureres.

Hvis en flåde på 400 servicebiler, takket være den øgede belastningskapacitet, kan fakturere for yderligere 20 minutter pr. køretøj og dag, betyder det med en timeløn på 750 kroner, en potentiel stigning i nettoomsætningen på 22 millioner kroner om året*.

* Eksemplet er baseret på 220 arbejdsdage pr. år.

 

Til dig der vil sænke omkostningerne


Antal køretøjer i flåden: 400 st
Potential omkostningsbesparelse: Næsten en halv million kroner over 3 år

Ikke alle behøver at udnytte den øgede belastningskapacitet, som en lettere indretning medfører. Men der findes stadig penge at spare på det reducerede brændstofforbrug.

For en flåde hvor vægten på den gennemsnitlige indretning sænkes med 44 kg (fra 144 kg til 100 kg), kan brændstofforbruget reduceres med 0,1 liter/100 km*. Hvis hvert køretøj i gennemsnit kører 35.000 kilometer om året, flåden består af 400 køretøjer, og brændstofomkostningerne er 15 kroner/liter, kan virksomheden spare næsten en halv million kroner i løbet af en treårig periode.

* I eksemplet antages det, at køretøjet fuldt lastet forbruger 9,4 liter/100 km. Det antages også, at brændstofforbruget reduceres med 0,18 liter/100 km pr. 100 kg vægttab. Kilde: www.worldautosteel.org/projects/determination-of-weight-elasticity/

 

Til dig der værner om miljøet


Antal køretøjer i flåden: 400 st
Potentiel reduktion i CO2-udledning: 87 tons over 3 år

Reducerede omkostninger til brændstof er ikke den eneste fordel ved at sænke den samlede vægt af køretøjet. Den lavere vægt betyder også lavere CO2-udledning.

I ovenstående eksempel, hvor vægten af indretningen blev sænket med 44 kg og hvert køretøj i gennemsnit kørte 35.000 km pr. år, ville CO2-udledningen blive reduceret med op til 87 tons i løbet af en treårig periode*.

* I eksemplet antages det, at køretøjet fuldt lastet forbruger 9,4 liter/100 km. Det antages også, at 1 liter brændstof svarer til en CO2-udledning på 2,62 kg. Kilde: www.fleetnews.co.uk/costs/carbon-footprint-calculator/

LÆS MINDRE

Indretningstilbehør

GÅ TIL PRODUKTER »

Modul-Systems tilbehør er innovative produkter, som er specialudviklet til brug i det modulære system. Ved at anvende Modul-Systems tilbehør øger du indretningssystemets funktioner og skaber en mere effektiv arbejdsplads.

SKRÆDDERSY ET KIT TIL DIN VAREBIL

Vi tilbyder en bred vifte af designede kits, der er skræddersyet til hvert enkelt køretøj.  
Vælg dit køretøj nedenfor for at se de tilgængelige løsninger.

 

LAD OS FÅ EN SNAK

Har du spørgsmål, eller ønsker du at lave en aftale?
Skriv dine kontaktoplysninger, så kontakter vi dig!